Tankar och så- tisdag

Så himla skönt att få komma hem och veta att man bara kan ta det lugnt hela kvällen! Idag har det regnat FYI så idag fick jag låna en halsduk av Vianca :) Det behövdes, blir faktiskt kallt i Autos-en(?). Snart ska jag berätta lite hur jag uppfattar indien, men först en bild, titta vilken duktig hushållerska vi har! :P (ska visa ett kort från kvällen sen så får ni jämföra. Titta hur hon har surrat i sladden till tangentbordet och sen har hon lagt alla andra sladdar i lådan och ställt allt fint :)
Observationer:
Jag har sett en sopptunna sen jag kom hit, den var full.
Ligger nog 20-50 skräpsaker på varje kvm, överallt.
Det finns inga regler i trafiken, påväg hit körde vi på fel sida vägen en kilometer eller så.(eller jo det finns en ,tuta om du är nära nån, så dom inte kör in i dig)
Har man ingen tuta så dör man.
alla fina bilar (bmw 7 serie osv) inte en skråma, ingen vågar krocka med dom.
Alla som inte är rika gillar tejp och snören (för att hålla ihop bilen).
Varje gång det blir rött ljus så är det rött i 5 minuter
Vid varje röljus så går det barn och säljer ELLE och handdukar(osv)
Indier kan inte nicka, vridningen på jorden gör så att dom skakar på huvet lite snett när dom ska nicka.(tänk dig att du för en 8a med näsan)
Folk är jättefacinerade över att vi på vintern ibland bara har några timmar sol per dag :O (dom har alltid 12/12, detta är typ det enda dom vill veta om sverige)

Kommentarer
Postat av: lotta

Jätteroligt!!! Man blir ju stressad bara av att läsa hur koatiskt det är. Tut tut!

2011-02-15 @ 13:35:55
Postat av: Johan

Sverige med stort S tack Eric, du har väl inte glömt hur man skriver svenska redan :)?

2011-02-15 @ 15:44:20
Postat av: Moa

Haha!! Usch ja, jag säger då Gävle. Här är det lugnt och skönt mån tro.

2011-02-15 @ 15:58:42
Postat av: Sten

Jag kan behöva namnet på städerska, tycker gamla Bettan är lite slarvig:) kram på

2011-02-16 @ 00:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0